Od czego zacząć bieganie?

Chciałbyś zacząć biegać, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Powstrzymuje Cię brak sprzętu i odzieży? Przeraża Twoja własna kondycja? Zastosuj się do poniższych rad, aby zrealizować swoje marzenie i zacząć biegać od dziś.

Bieganie jest sportem do którego nie ma wielu przeciwwskazań. Poza rzadkimi chorobami, w których lekarze odradzają tę formę aktywności oraz dużą nadwagą, biegać może niemal każdy. Jak to zrobić?

Po pierwsze – cel

Aby osiągnąć cokolwiek musi powstać cel. Powinien on zostać skonkretyzowany. Celem może być bieganie 2-3 razy w tygodniu. Jednak jest to założenie długo terminowe.

Cele krótkoterminowe mogą zakładać np.:

  • schudnięcie o 5 kg,
  • zwiększenie wytrzymałości i wydłużenie czasu ćwiczeń do 3 godzin tygodniowo,
  • przygotowanie do półmaratonu.

Tak sprecyzowane cele pośrednie pomogą analizować i cieszyć się osiąganymi rezultatami.

Po drugie – sprzęt

Dobrą nowiną dla tych, których hamuje brak profesjonalnego sprzętu jest fakt, że bieganie nie wymaga niczego specjalnego. Najważniejsze do biegania są odpowiednie buty. Jednak na początek w zupełności wystarczą zwykłe, stare adidasy, które zapewne znajdują się w Twojej szafie.

Odzież biegowa nie jest niezbędna na początku przygody z bieganiem. Można wykorzystać zwykły dres czy spodenki i koszulkę sportową. W ciepłe dni ubiór nie będzie przeszkodą, a w chłodniejsze możemy zainwestować w pierwszej kolejności w bieliznę termoaktywną, która będzie odprowadzała wilgoć na zewnątrz.

Specjalistyczne urządzenia pomiarowe są fajnym i przydatnym gadżetem, jednak wcale nie koniecznym na początku. Większość pomiarów można z powodzeniem dokonywać z wykorzystaniem telefonu. Jeśli bieganie naprawdę nas wciągnie, możemy pomyśleć o zakupie pulsometru.

Trzecie – plan

Plan jest składową do osiągnięcia celów. Jest znacznie bardziej konkretny. Wyznacza zakres ćwiczeń i dni, w które je wykonujemy. Przykładowe plany treningowe są dostępne w Internecie. Aby znaleźć właściwy dla siebie plan, należy sprecyzować wyszukiwanie do swoich celów. Na przykład przy założeniu udziału w półmaratonie wyszukujemy ‚plan dla początkującego biegacza, przygotowanie do półmaratonu’.

Po tych spełnieniu tych trzech kroków nie zwlekaj! Im wcześniej zaczniesz, tym lepiej dla Twojego zdrowia.

Od czego zacząć bieganie?
1 (20%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here