Od czego zacząć bieganie?

Chciałbyś zacząć biegać, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Powstrzymuje Cię brak sprzętu i odzieży? Przeraża Twoja własna kondycja? Zastosuj się do poniższych rad, aby zrealizować swoje marzenie i zacząć biegać od dziś.

Bieganie jest sportem do którego nie ma wielu przeciwwskazań. Poza rzadkimi chorobami, w których lekarze odradzają tę formę aktywności oraz dużą nadwagą, biegać może niemal każdy. Jak to zrobić?

Po pierwsze – cel

Aby osiągnąć cokolwiek musi powstać cel. Powinien on zostać skonkretyzowany. Celem może być bieganie 2-3 razy w tygodniu. Jednak jest to założenie długo terminowe.

Cele krótkoterminowe mogą zakładać np.:

  • schudnięcie o 5 kg,
  • zwiększenie wytrzymałości i wydłużenie czasu ćwiczeń do 3 godzin tygodniowo,
  • przygotowanie do półmaratonu.

Tak sprecyzowane cele pośrednie pomogą analizować i cieszyć się osiąganymi rezultatami.

Po drugie – sprzęt

Dobrą nowiną dla tych, których hamuje brak profesjonalnego sprzętu jest fakt, że bieganie nie wymaga niczego specjalnego. Najważniejsze do biegania są odpowiednie buty. Jednak na początek w zupełności wystarczą zwykłe, stare adidasy, które zapewne znajdują się w Twojej szafie.

Odzież biegowa nie jest niezbędna na początku przygody z bieganiem. Można wykorzystać zwykły dres czy spodenki i koszulkę sportową. W ciepłe dni ubiór nie będzie przeszkodą, a w chłodniejsze możemy zainwestować w pierwszej kolejności w bieliznę termoaktywną, która będzie odprowadzała wilgoć na zewnątrz.

Specjalistyczne urządzenia pomiarowe są fajnym i przydatnym gadżetem, jednak wcale nie koniecznym na początku. Większość pomiarów można z powodzeniem dokonywać z wykorzystaniem telefonu. Jeśli bieganie naprawdę nas wciągnie, możemy pomyśleć o zakupie pulsometru.

Trzecie – plan

Plan jest składową do osiągnięcia celów. Jest znacznie bardziej konkretny. Wyznacza zakres ćwiczeń i dni, w które je wykonujemy. Przykładowe plany treningowe są dostępne w Internecie. Aby znaleźć właściwy dla siebie plan, należy sprecyzować wyszukiwanie do swoich celów. Na przykład przy założeniu udziału w półmaratonie wyszukujemy ‚plan dla początkującego biegacza, przygotowanie do półmaratonu’.

Po tych spełnieniu tych trzech kroków nie zwlekaj! Im wcześniej zaczniesz, tym lepiej dla Twojego zdrowia.

Od czego zacząć bieganie?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here