Tworzenie sklepów internetowych – Czy warto zainwestować w unikalne opisy produktów i kategorii?

Własny biznes to marzenie wielu. Ten w wersji online, zdaje się być idealnym kompromisem pomiędzy kosztami, ilością potrzebnego zaangażowania a potencjalnym zyskiem. W założeniu działalność online wydaje się niezwykle łatwa do prowadzenia dla początkującego przedsiębiorcy. I z pewnością jest ona prostsza pod wieloma względami – w przeciwieństwie do tej, która odbywa się stacjonarnie. Jednak tworzenie sklepów internetowych to w dalszym ciągu praca, i – wbrew temu co można by przypuszczać – naprawdę ciężka i wymagająca nieustannej analizy i ciągłego doskonalenia. Zarówno swojej wiedzy, jak i biznesu samego w sobie.

Unikalne opisy produktów – czy są warte w inwestycji?

W ciągu ostatnich kilku lat przedsiębiorcy internetowi zaczęli zwracać baczniejszą uwagę na treści zamieszczane na ich stronach. Chęć wyróżnienia się spośród innych sklepów online – które przecież powstają „jak grzyby po deszczu” – spowodowała, że właściciele biznesu uciekają się do wszelkich możliwych, dostępnych sposobów, aby zwiększyć konwersję w swoim sklepie. Pytanie jednak, czy owe sposoby – w tym przypadku unikalne opisy produktów i kategorii – rzeczywiście powodują zwiększenie sprzedaży w markecie internetowym.

Jak pokazują statystyki oraz doświadczenia pracujących w branży e-commerce, unikalne treści na stronie, które mają rzeczywistą wartość dla odbiorców, przekładają się na ilość sprzedaży w sklepie. Oczywiście nie jest tak, że opis wykona „całą robotę”. Obok dobrze dobranych treści na karcie produktu i w kolekcji sklepu, muszą znaleźć się także dopasowane, wysokiej jakości fotografie, czy filmy. Niezwykle istotny jest również interfejs sklepu, który wpływa na jakość doświadczenia poszczególnego kupującego.

Dlaczego opisy produktów i kategorii mają wpływ na konwersję?

W sklepie internetowym – mimo, że wiele współczesnych e-marketów posiada już możliwość czatu na żywo ze sprzedawcą, czy botem – rolę ekspedienta, który informuje o wszystkich właściwościach produktu spełniają właśnie opisy. W treściach dostępnych na karcie produktu i w kategoriach klient powinien znaleźć wszystkie niezbędne informacje dotyczące interesującego go produktu – jego właściwości, funkcje, ale również (o ile jest to potrzebne) opisy techniczne.

Dzięki szczegółowym opisom klient może lepiej poznać produkt – którego przecież nie może wziąć do ręki – i sprawdzić, czy spełnia on jego oczekiwania. Unikalne i ładnie napisane treści pomagają kupującym zbudować zaufanie do sprzedawcy i dokonywać wyborów zakupów nie tylko na podstawie ceny. Co więcej, poprzez dodanie opisu, dajemy konsumentowi mu możliwość wyobrażenia siebie w sytuacji posiadania i używania sprzedawanego produktu. A stąd już jest jeden niewielki krok do naciśnięcia przycisku „Kup teraz”.

Czy warto zatem inwestować w unikalne opisy produktów i kategorii? Jak najbardziej! Mają one pozytywny wpływ nie tylko na postrzeganie naszego biznesu przez klientów, ale również przekładają się na łatwiejsze odnalezienie naszego brandu przez innych kupujących w wyszukiwarce organicznej.

Sprawdź to tworzenie sklepów internetowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj