Odkąd TikTok zyskał ogromną popularność, YouTube również zdecydował się na wprowadzenie podobnego formatu na platformie. YouTube Short to krótkie treści, które nie mogą przekroczyć 1 minuty. Jak twierdzą deweloperzy- ma to być sposób na nawiązanie więzi z widzami za pośrednictwem telefonu i kamery. Jakiego rodzaju filmiki są najchętniej oglądane na YouTube Short? Które z nich są szczególnie godne uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.
Jakiego rodzaju filmiki są najchętniej oglądane na YouTube Short?
Z niewiadomych przyczyn niektóre rodzaje filmików na YouTube Short cieszą się znacznie większą popularnością. Jest to widoczne nie tylko w przypadku tej platformy, ale również na TikToku. Poniższe pomysły są chętnie wykorzystywane przez użytkowników i co więcej- są one stosunkowo skuteczne, biorąc pod uwagę średnią liczbę wyświetleń.
Łatwe układy taneczne
Na Short YouTube znajdziemy wiele nagrań, w których jedna osoba, para, bądź większy zespół przedstawia dowolny układ taneczny. Nie musimy być specjalistami, aby wykonywać tego typu czynności. Wystarczy nauczyć się kilku podstawowych kroków i nagrywać je tak długo, aż uznamy, że wyglądają niemalże idealnie. Specjaliści podstawiają nastrojową muzyką, która pasuje do danego tańca. Nie bez znaczenia w tym przypadku jest tło- im bardziej interesujące, tym ciekawsze wydaje się całe nagranie. Przykładem mogą być piękne góry, fale morskie, panorama miasta. Co ciekawe, nagrania z układami tanecznymi swoją popularność zdobyły na TikToku, jednakże trend szybko przeniósł się na YouTube Short.
Wyzwania
Bardzo chętnie oglądane są challenge na Tik Tok i na YT Short. Polega to na tym, że poszczególne osoby wykonują na krótkich nagraniach różnorodne czynności mające elementy rywalizacji. Przykładem może być chociażby rzut piłki do kubka, układ taneczny. Alternatywnym rozwiązaniem może być uprawianie interesujących dyscyplin sportowych. W tym przypadku kluczowa jest nasza kreatywność. Niekiedy drobna kontrowersja umożliwia nam zwiększenie zasięgów- wykorzystujmy to jednak z głową i w granicach rozsądku.
Nagrania w slow motion
Dużą popularnością cieszy się slow motion short. Są to nagrania, które przedstawiają interesujące zjawiska w zwolnionym tempie. To od nas zależy czy zaprezentujemy wybuch bomby, wystrzał z broni, mocne kopnięcie piłki, trudną akrobację czy nietypowe zjawisko atmosferyczne. Jest to potężne narzędzie, które w dobrych rękach może zdziałać cuda. Nadużywanie slow motion przynosi zupełnie odwrotne efekty- oglądane filmiki będą wydawały się nudne i mało interesujące.
Wcielanie się w czyjeś role
Interesujące i często spotykane filmiki związane są z wcielaniem w różnorodne role. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby jedna persona miała kilka osobowości. Przykładowo nasz lewy profil może odgrywać anioła, natomiast prawy- diabła. W taki sposób możliwe jest odegranie scenki w dowolnej tematyce. Im bardziej skrajne emocje towarzyszą widzom podczas oglądania, tym lepiej dla naszych wyświetleń.
Nagrania lip sync
Tego typu nagrania polegają na tym, aby poruszać ustami do słów poszczególnych piosenek. Wygląda to bardzo podobnie jak granie koncertu z playbacku. Tego typu trend pojawił się na TikToku, jednakże szybko zyskał popularność także na YouTube Short. Pamiętajmy o tym, że głównym wątkiem nie muszą być piosenki. Przykładowo powszechne jest również odgrywanie stand-upów lub scen z kabaretów. Dodając własną mimikę twarzy możemy rozbawić użytkowników YT Short i jednocześnie zwiększyć swoje zasięgi na tej platformie.
Zwierzęta
Niezmiennie dużym uznaniem użytkowników shorts i tiktok cieszą się zwierzęta. Psy, koty, a nawet fretki czy papużki robią niesamowitą furorę. Użytkownicy uwielbiają oglądać zwierzęta w przeróżnych sytuacjach. Koty goniące wstążeczki, psy chodzące na dwóch łapach, mówiące papużki czy małe słodkie zwierzątka, to chwytliwy temat zarówno YT Short, jak i filmów na TikTok.